social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

گزارش تصویری

بيشتر

پنجشنبه1401/10/22

23:05:5

241

استاندارد آذربایجان غربی عنوان کرد؛

آذربایجان غربی نقش ویژه ای در صادرات کشور دارد/۲۵ درصد از پایانه های مرزی کشور در آذربایجان غربی فعال می باشد

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به فعال بودن ۲۵ درصد از پایانه های مرزی کشور در استان گفت: آذربایجان غربی نقش ویژه ای در صادرات کشور دارد و بخش قابل توجهی از صادرات ایران از مرزهای استان محقق می شود.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در دیدار با معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران، رییس پژوهشگاه استاندارد و سرپرست اداره کل استاندارد استان با اشاره به جایگاه ویژه آذربایجان غربی در روند صادرات کشور، اظهار داشت: یکی از پیشران های مهم توسعه استان، توسعه تجارت بین الملل بوده و ۲۵ درصد از پایانه های مرزی کشور در آذربایجان غربی فعال می باشد که این مسئله نقش این استان را در روند توسعه صادرات کشور پررنگ تر کرده است.
وی همچنین با تاکید بر تسهیل روند توسعه صادرات از پایانه های مرزی استان، اظهار داشت: مرز محل توقف نیست و محل عبور است و در این زمینه دستگاه های فعال در پایانه های مرزی استان می توانند در تسهیل و روان سازی فعالیت های تجاری نقش موثری داشته باشند.
استاندار آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: با ایجاد آزمایشگاه مرجع در استان برای انجام آزمون نمونه های وارداتی و صادراتی ، شاهد کاهش زمان صدور گواهینامه کالاهای صادراتی و وارداتی خواهیم بود.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این دیدار، تعاملات بين المللی در قالب انعقاد تفاهم نامه با کشورهای منطقه را از برنامه های تحولی سازمان ملی استاندارد اعلام کرد و گفت: تسهيل فرآیند صادرات یکی از مزیت هایی است که در جریان امضای تفاهم‌نامه های بین المللی حاصل می شود.
احسان ساده همچنین يکی از مشکلات تجار و صادرکنددگان را تفاوت بين استاندارد های مورد پذیرش  در کشورهای مبداء و مقصد برشمرده و افزود: با توافقات بین المللی، نتايج آزمون های استاندارد مورد پذیرش کشورهای هدف خواهد بود که گام مهمی در تسهيل صادرات محسوب می شود

 

تصاویر