social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

گزارش تصویری

بيشتر

پنجشنبه1401/10/22

23:10:2

546

با حضور معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد؛

سرپرست اداره کل استاندارد استان آذربایجان غربی معارفه شد

در مراسمی با حضور معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد دکتر وحید موسی پور به عنوان سرپرست اداره کل استاندارد استان آذربایجان غربی معرفی شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان آذربایجان غربی، آیین معارفه سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان غربی پیش از ظهر پنج شنبه 22 دی ماه مصادف با میلاد حضرت زهرا (س) و سالروز تولد بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و با حضور دکتر احسان ساده، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران و دکتر علی اصغر صباغ الوانی، رئیس پژوهشگاه استاندارد در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در جلسه معارفه سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان غربی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع اعطای نشان حلال در کشور است و صدور پروانه های حلال زمینه صدور کالاهای ایرانی را به بازار بیش از یک و نیم میلیارد نفری مسلمانان جهان فراهم می کند، افزود: متاسفانه تاکنون زیر ۱۰درصد از محصولات تولیدی کشور دارای نشان حلال شده اند که موجب شده تجارت بازار یک ونیم میلیارد نفری را از دست بدهیم.
وی اظهار داشت: استان آذربایجان غربی یکی از استانهای پیشتاز در صدور پروانه حلال در کشور می باشد و با توجه به ظرفیت های این استان در تولید مواد غذایی، تمامی صنایع تولیدی استان که قابلیت دریافت نشان حلال دارند باید در این زمینه اقدام کنند.
 دکتر احسان ساده ادامه داد: برخی محصولات مرتبط با نشان حلال در این استان باید حضور فعال و پررنگی در زمینه صدور پروانه های حلال داشته باشند و قابلیت های این استان با وجود چندین مرز و همجواری با سه کشور می توان با پیوند حوزه خدمات و حلال و اتصال آن به حوزه گردشگری حلال گام های اساسی برای توسعه استان برداشت.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه دنیا به سمت تولید محصولات دانش بنیان در حال حرکت است لذا استاندارد سازی محصولات دانش بنیان باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان با دریافت گواهی های دانش نماد می توانند با حضور در بازار های جهانی محصولات خود را عرضه کنند.
دکتر احسان ساده با اشاره به دستور ریاست محترم سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص توجه ویژه به بخش استاندارد سازی خدمات بدلیل عدم توجه لازم به این بخش در گذشته با وجود قابلیت ایجاد رضایتمندی بالای مردم در این زمینه خاطر نشان کرد: یکی از وظایف سازمان استاندارد پرداختن به استاندارد سازی بخش خدمات است  که در دوره جدید در کنار توجه به استاندارد کالا به مقوله استاندارد سازی بخش خدمات و ارزیابی آنها توجه ویژه می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد آذربایجان غربی، وحید موسی پور سرپرست جدید اداره کل استاندارد استان با ابراز خرسندی از حضور در یک مجموعه کاملا فنی و تخصصی، بیان کرد: فعالیت  در مجموعه استاندارد در کنار کارشناسان فنی این اداره کل و حیطه های کاری متنوع و گسترده آن شامل تمام حوزه های جامعه از بحث های فنی و تخصصی  تا اخلاق و رفتار انسان را شامل می شود.
سرپرست استاندارد استان با اشاره به اینکه استاندارد امین و وکیل مردم است، گفت: استاندارد به دلیل اینکه سلامت و کیفیت کالا را برای مردم و تولیدکنندگان تضمین میکند، امانت دار و وکیل مردم است و شرکت هایی که وظایف ذاتی خود را با پاک دستی و رعایت امانتداری به بهترین نحو انجام دهند، مورد حمایت استاندارد خواهند بود.
دبیر شورای استاندارد استان بیان کرد، کارکنان خدوم این اداره کل سربازان خط مقدم مبارزه با افرادی هستند که خواسته و یا ناخواسته جان و مال مردم را به خطر می اندازند.
دکتر موسی پور اشاره نمود با توجه به موقعیت استراتژیک آذربایجان غربی و وجود چند گمرک مهم در استان،  نیازمند  تدوین استانداردها در حوزه های صادرات بویژه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی می باشد.
وی اعلام کرد: مرزهای دانش استاندارد باید شناسایی و گسترش یابند و رویکرد جدید استاندارد تشکیل کارگروه هایی از صاحبنظران، اساتید دانشگاه و حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی جهت تدوین استانداردهای نوین است که گام مهمی برای توسعه دانش استاندارد استان خواهد بود.
موسی پور با اشاره به اینکه مطالعات آسیب شناسی در زمینه تدوین، ترویج و اجرای استاندارد در استان انجام شده، تصریح کرد: برای توسعه استاندارد ها و نقش بی بدیل استاندارد در توسعه استان، آزمایشگاه های این اداره کل باید متناسب با نیازهای روز تجهیز شوند تا اینکه جوابگوی استاندارد های جدید باشند و با توجه به تجهیزات قدیمی و خرابی بعضی از دستگاه ها اقدامات لازم در جهت تجهیز و بروز رسانی تجهیزات آزمایشگاهی استان انجام خواهد شد.

 

تصاویر