social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

چهارشنبه1402/12/23

13:30:5

90

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی خبر داد:

اجرای طرح عیدانه و رمضان در استان آذربایجان غربی

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد آذربایجان غربی، وحید موسی پور مدیر کل استاندارد استان با بیان اینکه طرح عیدانه ویژه استاندارد برای نظارت بر نحوه ارائه خدمات به شهروندان استان به مناسبت ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، از 15 اسفند آغاز شده‌ است و به مدت یک ماه ادامه دارد، افزود: این طرح، با محوریت نظارت بر کیفیت کالاها و خدمات، در مراکزی نظیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌‌ها، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار، مراکز اقامتی، میادین میوه و تره‌بار، خدمات قالیشویی و مراکز فروش شیرینی و آجیل، در حال اجراست.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی در این خصوص تشریح کرد: مکاتبات لازم با نهادهای مرتبط برای همکاری در اجرای هر چه بهتر طرح عیدانه انجام شده است؛ چرا که، میزان تقاضا در ایام پایانی سال افزایش چشمگیری دارد و به همین دلیل امکان شکل‌گیری تقلب‌ها و تخلف‌ها نیز بیشتر می‌شود. لذا در راستای صیانت از حقوق شهروندان، این طرح  با اهتمام ویژه‌ای اجرا می‌شود.
وحید موسی پور در ادامه افزود: طرح ویژه عیدانه استاندارد با هدف احقاق حقوق عامه، خدمت‌رسانی شایسته، پاسخگویی مسئولانه و شفاف در قبال ذینفعان، ارزیابی انطباق خدمات از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی توسط اداره‌کل استاندارد آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور آغاز شده که در خصوص کنترل و رصد دقیق بازار جهت نظارت بر کیفیت کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری و همچنین اقلام پُر مصرف نوروز مانند آجیل و خشکبار، جعبه شیرینی، برنج، چای، روغن و ... بازرسان استاندارد به صورت ویژه و در قالب چند تیم کارشناسی، در سطح بازار نظارت‌های مستمر و دقیق دارند و از این طریق، کالاهای غیراستاندارد از سطح بازار شناسایی و جمع‌آوری می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: آزمون وسایل توزین در مراکز عرضه کالا از دیگر موضوعات مورد پیگیری اداره‌کل استاندارد آذربایجان غربی در طرح عیدانه ویژه استاندارد برای مقابله با کم‌فروشی است.
لازم به ذکر است، شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه «مردم دار» به نشانی 1517.inso.gov.irhttps:// گزارش مربوط به تخلفات کیفی در حوزه کالا، خدمات و نهادهای ارزیابی انطباق را اطلاع دهند. درگاه الکترونیکی مردم دار به نشانی فوق این امکان را برای شهروندان فراهم آورده تا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدیو یا صدا در حوزه‌های مخلتف از طریق شماره تماس 1517 یا شماره پیامکی 10001517 ثبت و پیگیری کنند.