social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

چهارشنبه1402/12/23

13:06:5

38

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی اعلام کرد:

تشدید نظارت بر صحت عملکرد وسائل توزین و سنجش

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد آذربایجان غربی،  وحید موسی پور مدیر کل استاندارد استان بیان کرد: طرح نظارت بر صحت عملکرد وسائل توزین و سنجش ویژه ماه مبارک رمضان و سال جدید، در «4» محور ترازوهای سبک مورد استفاده اصناف، جایگاه های سوخت مایع و «CNG» ترازوهای گمرک و ترازوهای فرودگاهی برنامه ریزی شده است.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی در تشریح طرح نظارت بر صحت عملکرد وسایل توزین و سنجش در ایام ماه مبارک رمضان و ایام نوروز گفت: این طرح با هدف صیانت از حقوق متوازن آحاد مردم در نظام تولید، توزیع و مصرف «برای مصرف کنندگان با جلوگیری از کم فروشی» و «برای توزیع کنندگان با جلوگیری از زیادفروشی»، اجرا می شود.
وی با بیان اینکه طرح نظارت مضاعف بر صحت عملکرد کلیۀ وسائل توزین و سنجش مورد استفاده در دادوستد عمومی ویژه ماه مبارک رمضان و سال جدید از امروز (سه شنبه 22 اسفند) آغاز و تا 13 فروردین 1403 در سراسر کشور و بالتبع استان آذربایجان غربی اجرا خواهد شد، یادآور شد: در راستای اجرای ماده «12» قانون تقویت و توسعۀ نظام استاندارد تمامی وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی باید مورد آزمون دوره‌ای قرار گرفته و دارای برچسب تأییدیه صحت عملکرد باشند.
دکتر وحید موسی پور اعلام کرد: این طرح نظارتی در قالب یک بستۀ جامع و زمان بندی شده، در «4» محور ترازوهای سبک مورد استفاده اصناف، جایگاه های سوخت مایع و «CNG» ترازوهای گمرک و ترازوهای فرودگاهی برنامه ریزی شده است.
وی در ادامه توضیح داد: در محور نظارت بر ترازوهای سبک، با تعیین صنوفِ کبابی(فروش حلیم و آش)، میوه و تره بار، سوپرمارکت و خواربارفروشی، قصابی و پروتئین، فروشگاه های زنجیره ای، شیرینی و قنادی، آجیل و خشکبار، طلا و جواهر، نمایشگاه ها و بازارچه های مناسبتی با در نظر گرفتن زمان مرتبط با آن اعم از ماه مبارک رمضان و سال نو در اولویت نظارت قرار دارند.
مدیر کل استاندارد استان اجرای طرح خالص فروشی در صنوف قنادی و خشکبار را  مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اصناف می بایست وزن شیرینی و خشکبار را از وزن جعبه تفکیک نمایند.
دکتر وحید موسی پور ضمن درخواست همکاری از واحدهای صنفی، اعلام کرد: شهروندان می توانند، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدیو یا صدا و مراتب تخلف در کم فروشی را از طریق سامانه مردم دار- سامانه نظارت های مردمی به نشانی http://1517.inso.gov.ir ارسال نمایند.