social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

دوشنبه1402/2/25

17:41:5

442

انجمن صنفی سردخانه داران، رابط امین بین اداره کل استاندارد و سردخانه داران هستند

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان آذربایجان غربی، دکتر وحید موسی پور مدیر کل استاندارد استان با تاکید بر اینکه انجمن سردخانه داران استان میتوانند بعنوان بازوان اجرایی در استاندارد سازی سردخانه نقس اساسی ایفا کنند، افزودند: یکی از اهداف تشکیل این جلسه برقراری ارتباط مستمر در جهت احصاء مشکلات و آسیب های موجود در این صنعت می باشد که امیدواریم با تبادل اندیشه و گفتمان سازی با دست اندرکاران این صنعت و همچنین تعامل سازنده بین انجمن صنفی و فرمانداران کل استان، در راستای استاندارد سازی و استفاده از ظرفیت بالقوه سردخانه ها گام اساسی برداشته شود.
موسی پور اظهار داشت: با توجه به وجود 25 درصد از پایانه های مرزی و صادراتی در استان آذربایجان غربی و همچنین به ثمر رساندن زحمات باغداران و کشاورزان استان برای صادرات محصولات باغی و زراعی به بازارهای هدف، مستلزم داشتن سردخانه های استاندارد با قابلیت سورتینگ می باشد.
مدیر کل استاندارد استان خاطر نشان کرد با تجدید نظر در خصوص عملکرد و نحوه نظارت شرکت های بازرسی از سردخانه های استان و حضور عضو ثابت از انجمن در انجام نظارت ها و بازرسی ها و برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران کنترل کیفیت، شاهد تحولات مثبت و سازنده در این صنعت خواهیم بود.
دبیر شورای استاندارد استان تاکید کرد در تجدید نظر استاندارد ملی شماره 1899 كميسيون تجديد نظر آئين كار ساختمان، تاسيسات، تجهيزات فني بهداشت و نگهداري سردخانه مواد غذائي و همچنین تایید صلاحیت شرکت های تخصصی بازرسی از سردخانه ها با حضور نماینده انجمن صنفی سردخانه داران انجام گیرد.
موسی پور نظارت جدی در خصوص عدم استفاده از سموم غیر مجاز به منظور حفظ کیفیت محصولات سردخانه ای و انجام استعلامات لازم از سازمان های ذیربط را از برنامه های محوری در این صنعت برشمردند.

 

تصاویر