اخباراخبار بيشتر

به مناسبت هفته دولت برگزار شد

حضور مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی در خبرگزاری ایسنا

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد آذرزبایجان غربی: منصور جلایر مدیر کل استاندارد استان با حضور در دفتر استانی خبرگزاری ایسنا در جمع خبرنگاران افزود: بیش از ۱۰۷مورد پروانه استاندارد در یکسال گذشته در استان به دلیل تولید کالای غیر استاندارد تعلیق شده،  همچنین در این مدت ۳۵۴مورد پروانه نیز ابطال شده است.
جلایر با تاکید به اینکه در تمامی گمرکات استان درگیر مسئله استاندارد محصولات وارداتی و صادراتی هستیم، خاطر نشان کرد: در سال گذشته تعداد ۱۱۱۵مورد گواهینامه صادراتی و ۷۰۸۵مورد گواهینامه وارداتی صادر شده است.
وی یاد آور شد: در بحث استاندارد محصولات وارداتی  بشدت سختگیری انجام می شود و فقط برای مواد واسط و مواد اولیه اجازه ورود صادر میشود و به هیچ عنوان به محصولات دارای مشابه داخل اجازه و گواهی استاندارد صادر نمی شود.
مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی با تاکید به اینکه نظارت ها و بازرسی های سازمان در سطح تولید و عرضه انجام می شود، یاد آور شد: در مدت یکسال اخیر ۳۲۳۱مورد بازرسی از کارخانجات ، واحد های تولیدی انجام  شده است.
جلایر ادامه داد: در مدت یکسال اخیر ۲۵۴۴مورد نمونه از خط تولید و ۶۵۴مورد نمونه از سطح بازار نمونه برداری شده است.
وی افزود: از ۳۹۵۷مورد نازل سوخت مایع در سطح استان آزمون انجام شده است.
جلایر با تاکید به اینکه ۱۰۰ آزمایشگاه تخصصی در سطح استان تایید صلاحیت شده اند، تصریح کرد: در سال گذشته ۴۵مورد بازرسی و آزمون  از مصنوعات گرانبها انجام شده است.

سایر تصاویر:
نسخه قابل چاپ